Monday, March 14, 2022

20 vragen die je moet beantwoorden voor een goed converterende landingspagina

Een sterk converterende landingspagina helpt mensen begrijpen wat je product doet en waarom ze er zich druk over moeten maken. We bouwen al een tijdje landingspagina’s met zijn allen en er is een patroon vastgesteld dat werkt. Wijk niet af van dit patroon tenzij je een goede reden hebt. Bewaar de mooie sliders en afbeeldingen etc. voor de rest van je marketing uitingen.

Wat doe je?

Is het voor een kind eenvoudig te begrijpen wat je product doet op basis van je kop?

Is het in je kop duidelijk voor wie je product bedoeld is?

Legt je ondertitel in tien woorden of minder uit hoe je product zijn beloften vervult?

Bevat je landingspagina een screenshot, demo, of voorbeeld van wat er aangeboden wordt?

Waarom zou ik er iets om geven?

Legt je landingspagina nadrukkelijk uit wat je product kan doen voor je klant? Dus voordelen in de eerste alinea en géén eigenschappen van het product.

Legt de tekst duidelijk uit welke voordelen je product heeft ten opzichte van andere bestaande oplossingen?

Bevat de tekst indrukwekkende statistieken die het nut of de populariteit van het product samenvatten?

Bied je iets gratis aan op uw landingspagina om de klant mee te krijgen in een langere relatie?

Waarom zou ik je geloven?

Toont je landingspagina bewijs van de voordelen (zoals praktijkvoorbeelden) die je belooft?

Toon je duidelijk pictogrammen/afbeeldingen om de veiligheid en beveiliging van gegevens die de gebruiker verstuurd te garanderen?

Bevat je landingspagina reviews (of logo’s) van bestaande klanten?

Is je landingspagina HTTPS beveiligd?

Bied je landingspagina een garantie of terugbetaling?

Gaat je landingspagina in op de meest voorkomende bezwaren van mensen?

Waar beginnen we?

Bevat je landingspagina 1 enkel aanbod waaruit bezoekers kunnen kiezen? Als je meerdere aanbiedingen hebt, kun je overwegen meerdere landingspagina’s te maken, zodat elk aanbod relevant en doelgericht is.

Staan je call-to-action, headline en belangrijkste voordeel dicht bij elkaar? Probeer de bezoeker te begeleiden door belangrijke elementen naast elkaar te plaatsen op de landingspagina.

Staat je call-to-action boven de vouw van de pagina? Om te voorkomen dat bezoekers niet naar beneden scrollen, kun je proberen je call-to-action boven de vouw van de pagina te plaatsen.

Zoals je hieronder ziet kan het nog veel beter op PowerSEO wanneer ik dit schrijf.

Call to action kan beter op powerseo

Is je call-to-action duidelijk op (letterlijk) 10 stappen van het scherm (grootte, kleur, contrast)?

Begint je call-to-action met een werkwoord en beschrijf je wat er vervolgens gaat gebeuren (Proefperiode starten, Prijzen bekijken, Op een wachtlijst komen)? Een tekst met wat er gaat gebeuren en waarom op de call-to-action maakt het makkelijker voor de bezoeker om een reden te bedenken om erop te klikken.

Heeft je landingspagina minder dan drie uitgaande links? Idealiter zou een landingspagina geen externe links moeten hebben, zodat een bezoeker niet wordt afgeleid.

Is je landingspagina een 1 stap pagina? Landingspagina’s met één stap werken veel beter in vergelijking met landingspagina’s met meerdere stappen om te kopen. Dus van de landingspagina naar betalen of welke actie je ook maar verlangt van de bezoekers is het beste.



source https://powerseo.nl/20-vragen-die-je-moet-beantwoorden-voor-een-goed-converterende-landingspagina/

No comments:

Post a Comment

Overzicht Google Search operators

Operator Uitleg “zoekwoord” Gebruikt dit om precieze overeenkomsten te krijgen. OR Zoek op het ene woord OF het andere. Hierme...